Malovací workshop v Sozopolu

18.09.2015 11:05
Poslední úprava:

před 9 lety

Na začátku září odletěli naši studenti již podruhé na výtvarné soustředění do krásného přístavního městečka Sozopol v Bulharsku. Výběr studentů byl podmíněn výborným přístupem k práci a studijními výsledky. Letenky i veškeré náklady spojené s plenérem u moře hradí studentům škola. Do Sozopolu, kde má své odloučené pracoviště naše partnerská vyskoká škola, jeli své ateliéry reprezentovat ti nejlepší pod vedením MgA. A. Vokřálové a MgA M. Krajíčka. Ve čtvrtek 10. 9. 2015 odletěli všichni natěšeni vstříc novým zážitkům na celý týden.

„Pro některé studenty začalo velké dobrodružství už cestou, protože letěli poprvé. Na letišti v Burgasu nás vyzvedl velmi zdvořilý taxikář, který nám během cesty živě představoval tvář městečka. Musím přiznat, že vůbec nepřeháněl. Sozopol je nádherné přístavní městečko obklopené mořem s překrásným historickým centrem chráněné UNESCO. A právě v tomto historickém centru jsme bydleli,“ sdělila nám výtvarnice A. Vokřálová.

Druhý den ráno začal procházkou, při které si účastníci vytipovali několik zajímavých míst na malování a udělali první nákup na společnou snídani. Odpoledne se už studenti rozkreslovali v přístavu. Další den se pustili do malby temperami, olejem nebo uměleckými křídami. Přestože někteří studenti jsou spíše kreslíři, při práci s barvou bylo znatelné zlepšení každý den pobytu.

„Volný čas jsme většinou trávili společně. Na pláž jsme si chodili poležet, vykoupat se, ale také jsme si s jednou z bulharských studentek několikrát zacvičili jógu. Občas jsme si dali na hausbótu večeři, kterou doprovázel rockový koncert. Každý den jsme žili naplno a užívali si slunce, moře, hudbu a samozřejmě nádherné kreativní prostředí,“ dozvěděli jsme se od studentek.

Během pobytu v Sozopolu každý student vytvořil minimálně 3 malby, ze kterých byly později vybrány a vystaveny ty nejlepší společně s díly bulharských studentů v galerii New Bulgarien University, která stojí přímo na útesu s výhledem na staré město. Došlo ke skvělému propojení skla, soch a maleb vyzařujících atmosféru tohoto starobylého městečka. Díla ze skla vytvářeli bulharští studenti při pobytu ve světelské škole, kde využili nejen školní sklářskou huť, ale i další dílny a provozy školy.

„Všechno to rychle uteklo. Poslední den v Sozopolu jsme strávili na pláži a den završili podvečerní vyjížďkou na lodi. Viděli jsme městečko z jiného úhlu, kochali se pohledem na moře a obrovské medúzy plující kolem lodě. Se západem slunce jsme se nostalgicky rozloučili se všemi přáteli, se kterými jsme se během pobytu seznámili,“ vyprávěla Eliška.

„Já osobně jsem byla z celého pobytu nadšená. Mile mě překvapili studenti, kteří si pomáhali, táhli za jeden provaz, chovali se zodpovědně a celkově jsme fungovali jako rodina. V tomto úžasném kreativním prostředí vzniklo mnoho povedených kresbiček a maleb, které jsme mohli společně vystavit s našimi bulharskými kolegy,“ pochvalovala si paní učitelka.

A co na to studenti?

„Byl to příjemný pobyt v Sozopolu. Zajímavá zkušenost a spousty zážitků. Jsme rády, že jsme se mohly účastnit. Počasí bylo opravdu dobré, vhodné pro koupání a i na opalovaní, někteří se i spálili. Námětů ke kresbě a malbě bylo opravdu mnoho. Výstava se zdařila, vernisáž jsme si moc užily. Odvezly jsme si ze Sozopolu spoustu vzpomínek, zkušeností a suvenýrů,"

vyprávěly Janča, Gabča a Renča.

„Ve čtvrtek odpoledne jsme plni nadšení nastoupili do letadla a vyrazili směr Burgas. I přes velké turbulence jsme šťastně přistáli a taxíkem dojeli do Sozopolu. Rozdělili si pokoje a vyrazili na průzkum města. Při té příležitosti jsme udělali nákup potravin. Po snídani jsme začali tvořit. Nejvíce nás zaujal přístav, lodě, moře… Ale po několika hodinách na slunci jsme byli rádi za malý odpočinek na pláži. Na odpolední blok malby jsme se už snažili schovat někde ve stínu. Večer jsme si užívali volného programu. Několikrát jsme vyrazili na živý koncert pouličních umělců. Po celé dny jsme se potkávali se studenty a profesory z NBU. V úterý jsme instalovali společnou výstavu a v 18hodin proběhla její vernisáž. Jedním ze zajímavých zážitků byl středeční výlet na lodi podél pobřeží. Díky tomuto pobytu jsme pokročili v kresbě i malbě a celý pobyt pro nás byl velký zážitek i odpočinek,“

shodli se Barbara, Nikolas, Eliška, Hanka a Jana.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace