Arteterapie a wellbeing ve výtvarné výchově v prvních ročnících oboru Sociální činnost

Agendy:
 
Informační portál , Sociální a zdravotní
Publikováno:
 
18.11.2022 19:43
Poslední úprava:
 
před 3 měsíci

Žáci prvního ročníku oboru Sociální činnost 2022/2023 si v rámci projektové výuky v předmětu výtvarná výchova vyzkoušeli, jak lze využít arteterapii pro vyjádření a ztvárnění vlastních pozitivních anebo negativních emocí. „V zásadě jsme zvyklí se vyjadřovat slovy o stavech a svých pocitech a tento blok ze sociálně-pedagogického projektu měl ukázat, jak lze překlopit nálady do tvarů bez jakéhokoliv ústního popisu.

Prostřednictvím výtvarného ztvárnění lze blíže identifikovat prožívanou realitu i bez obsáhlého vysvětlování, kterého právě děti v mladším věku anebo senioři se sníženými kognitivními funkcemi nejsou schopni. Jde o sdílení pocitů a porozumění. Navíc práce s hlínou je sama o sobě velmi terapeutická,“ říká vyučující výtvarné výchovy Mgr. Šárka Satrapová.

Malé děti jsou často schopny velice popisně zprostředkovat své pocity a zážitky do obrazové anebo tvarové předlohy. Budoucí pečovatelé si tak vyzkoušeli případnou práci se seniory a dětmi během volnočasových aktivit zaměřených na wellbeing, který řeší a skrývá hlubší aspekty kvalitně prožitého života. Blok byl zakončen skupinovou reflexí a společnou rozpravou nad znakovými systémy, symboly a výpravnou složkou v arteterapii. Mezi další bloky této výuky patří část nazvaná Potmě, která přiblíží prožitkovou formou žákům život nevidomých.

Materiál: sochařská hlína

Foto Š. Satrapová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace