Finále projektu Využití ICT techniky především v uměleckém vzdělávání

Agenda:
 
Informační portál
Publikováno:
 
04.06.2014 11:56
Poslední úprava:
 
před 6 lety

Po dvou letech se projekt financovaný z programu Vzdělání pro konkurenceschopnost blíží do finále. Díky jeho zaměření na oblast III/2– Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT se podařilo dosáhnout mnoha cenných výstupů.

Tím hmatatelně největším je vybudování nové učebny ICT a PC grafiky. Jedná se o špičkové pracoviště, které pracuje na následujícím principu. Všechny počítače a další technika v učebně je propojena do společné síťové infrastruktury. Hlavními prvky této infrastruktury jsou­:

Doménový řadič (server) – zajišťuje autentizaci a autorizaci v celé síti a diktuje systémovou politiku Síťové úložiště NAS – poskytuje centrální úložný prostor pro archiv, profily uživatelů a jejich dokumenty, společná data Počítač hlavní stanice – obsahuje nástroje pro řízení provozu na síti a dohledové a prezentační nástroje pro vyučující, zároveň slouží jako pracovní stanice pro mimořádně výpočetně náročné úlohy (zpracování 3D skenů, kompilace G-kódu,…) a umožňuje využití dalších zařízení (např. stolní skener, plotter,…) Žákovské stanice – v síťové infrastruktuře fungují jako terminály. Veškerá data uživatelů jsou uložena na NASu, úložiště v jednotlivých počítači slouží pouze jako vyrovnávací paměť. Toto uspořádání umožňuje efektivní řízení všech stanic a zavedení vhodné systémové politiky pro práci studentů a vyučujících. Cílem této politiky je zajistit každému uživateli konzistentní, spolehlivé a bezpečné pracovní prostředí, rovnoměrnou alokaci a distribuci zdrojů a celkově hladkých chod učebny.

Kapacita učebny činí celkem 14 pozic pro žáky a 1 pozice pro vyučujícího. Učebna se mimo pevně stanovené hodiny rozvrhu výuky ICT, PC grafiky primárně využívá pro práci s digitálními učebními materiály (DUM) vytvořenými v rámci tohoto projektu. Těchto materiálů vzniklo díky práci 32 tvůrců celkem 660 (33 sad) a vyučují je mohou sdílet prostřednictvím velkokapacitních USB flash disků nebo úložiště na stránkách školy . Všech 660 DUM je tím nejdůležitějším výstupem, neboť naplňují základní myšlenku šablony III/2– Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Věřím, že najdou široké uplatnění ve výuce a kantoři je budou často využívat.

Mám-li shrnout celý projekt pohledem jeho manažera, zůstal za všemi zapojenými zaměstnanci obrovský kus práce. Teď jen zbývá dokončit veškerou nutnou administraci a tím celý projekt definitivně uzavřít.