Předvánoční exkurze do Brnas maturanty designu interiéru a třetím ročníkem zahradních architektů
První atrakcí, kterou jsme si se studenty nemohli nechat ujít, byl „brněnský drak“ v pleteném svetru od nám známého studia NAHAKU, které se zabývá upcyklací. Studentům je toto studio známo již od loňského roku, kdy jsme probírali téma upcyklace, takže se nám naskytla skvělá příležitost jejich realizaci vidět tzv. na živo.
Sílu i křehkost českého skla a porcelánu jsme se studenty obdivovali poté v Moravské galerii v Brně. Zde jsme se setkali jak s notoricky známými díly od Antonína Tomáška, Milana Pekaře, Maxima Velčovského či Jiřího Pelcla až po díla/instalace zkoumající dopady průmyslové výroby jak na životní prostředí, tak i na náš vztah k produktům denní potřeby. Za zmínku stojí díla od Moniky Martykánové, která pracuje s tématem 3D tisku porcelánu, ale celý proces obrací; místo aby použila 3D tiskárnu, tak používá cukrářské sáčky pro vytvoření pseudo struktury, které je pro 3D tisk typická. Nebo si může návštěvník vrhnout talířkem v instalaci štěstí, která řeší okamžik radosti z uvolněné energie, ale zároveň se zabývá tématem průmyslové produkce, kde se velké množství produktů vyhodí kvůli nepatrným odchylkám např. v barvě glazury či tvaru.
Před odchodem do Fait Gallery jsme se nechali v kavárně obsloužit robotem, který nám připravil šálek dobré kávy. Po dostatečném navrácení sil mohla naše výprava dále pokračovat do již zmíněné Fait Gallery. Zde na nás čekaly tři výstavy, a to: Jiří Hilmar – Anonymní forma čtverce, Jiří Thýn ¬– Miluj život a Néphéli Barbas ¬– The sky serene as a vast aquarium.