Adaptační kurz třídy I. G 5.9.- 8.9. 2011 - pohled očima třídního učitele

Agenda:
 
Gymnázium
Publikováno:
 
15.09.2011 12:10
Poslední úprava:
 
před 9 lety

Pro studenty prvního ročníku gymnázia byl na začátku jejich studia připraven čtyřdenní adaptační kurz v prostorách Kamenosochařského střediska Lipnice nad Sázavou. Jeho cílem bylo vzájemné seznámení studentů a vyučujících v neformálním prostředí. 

V pondělí 5.9. jsme se všichni sešli v půl deváté ráno, naložili dodávku zavazadly a pěšky vyrazili směrem na Lipnici. Vzhledem k dobré fyzické kondici studentů zabrala cesta pouhou hodinu a čtvrt. Po příchodu následovalo ubytování, bezpečnostně-organizační pokyny a seznámení se s lokalitou. 

Odpoledne bylo ve znamení aktivit na seznámení kolektivu vedených profesionálním lektorem Pavlem Kučerou. Program se skládal z her kategorie ice-breaker, her na rozvoj důvěry, představivosti, skládání hlavolamů apod. Na úplném začátku se však všichni účastníci zamysleli nad svými obavami a očekáváním do budoucích dnů, týdnů a let strávených na naší škole. 

Večer potom následovala bláznivá Fashion show, kdy studenti rozdělení do několika skupin reprezentovali různé módní salóny a jejich módní kolekce. Hlavním úkolem této hry byl rozvoj rétorických dovedností a kreativity studentů. 

Úterní program začal krátkým strečinkem a dopoledne bylo vyplněno přednáškou a teroreticko-praktickým rozborem různých aktivit v rámci zážitkové pedagogiky. 

Odpolední program byl v režii Mgr. L. Zadinové, která připravila pestrou škálu literárních soutěží a her. Aby studenti pohybově nezakrněli, přišla ještě před večeří série několika různých her. 

Ve večerních hodinách následovalo uklidnění v podobě Kavárny svět. Studenti si vyzdobili společenskou místnost, zapálili svíčky, navařili čaj a kávu a téměř do čtvrt na jedenáct diskutovali o všem možném ze života. 

Středa byla zahájena opět krátkým strečinkem a několika hrami. Poté následoval blok angličtiny připravený Mgr. J. Neugebauerovou. Studenti se zde vzájemně představili, řešili různé jazykové úkoly a sestavovali puzzle z vlajek anglicky mluvících zemí. 

Odpoledne přišel vrchol celého kurzu. Kolegyně Mgr. E. Bernadová pod dvou měsících příprav nachystala dobytí hradu Lipnice a jeho pokladu pomocí matematiky, logiky a důvtipu. Ve špičkově připraveném a akčním programu založeném na hledání, výpočtech, kreativitě a představivosti účinkovali také studenti vyšších ročníků gymnázia v roli strážných andělů a objevil se i hradní duch. 

Den nabitý akcí byl ve večerních hodinách završen táborákem, opékáním a kytarou. 

Poslední den jsme se probudili do deštivého počasí. Čekalo nás zhodnocení celého kurzu a zpětná vazba pro studenty, zda se naplnilo něco z jejich očekávání či obav. Poté následoval už jenom přesun zpět do Světlé nad Sázavou a oficiální zakončení kurzu. 


A reakce studentů? 

     Patrik:

Úvodní adaptační kurz se mi moc líbil, určitě bych ho zopakoval.


    Ondra:

Adapťák byl skvělej a zopakoval bych si to .

 Sára:

Doufám, že se do civilizace budu už vracet jako správný gymnazista a budu si alespoň pamatovat jména všech svých nových spolužáků.


     Bára a Jana:

Moc se nám to líbilo, klidně bychom si to zopakovali.

 

Terka a Terka:

Jsme přesvědčeni, že tento pobyt na Lipnici nám dal mnohé. Nejen nové kamarády, zážitky, vzpomínky a legraci, ale i určité ponaučení. Jsme za tento adaptační kurz moc vděčný a velice jsme si ho užili! Snad je to nejlepší vykročení na tu dlouhou cestu, která nás na této škole ještě čeká…

 

Fotogalerie

 

 

Levitace – jedna z her na rozvoj důvěry s Pavlem Kučerou 

 

 

Hádání přísloví pomocí obrázků 

 

 

Ochutnávka zážitkové pedagogiky – vyjadřování pocitů pomocí obrázků 

 

 

 Bláznivá večerní Fashion show

 

 

Skládání hřebíkového hlavolamu 

 

 

Literární hry a soutěže s Mgr. L. Zadinovou

 

 

Večerní Kavárna svět – příjemné povídání si o zážitcích 

 

 

Ranní protahování s míčem 

 

 

Hry v angličtině s Mgr. J. Neugebauerovou 

 

 

Skládání puzzle z vlajek anglicky mluvících zemí 

 

 

Při dobývání hradu skončili někteří nešťastníci v hladomorně a museli být svými kolegy osvobozeni

 

 

Poklad střežený hradním duchem byl nalezen

 

 

Rozvoj motoriky a týmové spolupráce – co nejvíce studentů stojí na co nejmenším prostoru

 

 

Z adaptačního kurzu  studenti zpracovávali deníky

 

 

Kurz byl ukončen táborákem